-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:8237 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

چرا افرادي كه دچار انحراف جنسي مثل استمنا و هم جنس بازي هستند، باز با خداوند ارتباط برقرار ميكنند و عبادت خاشعانهاي دارند؟

شهيد در فرهنگ اسلامي به كسي گفته ميشود كه در ركاب پيامبر يا امام و يا در جهاد مشروع كشته شده باشد.

در علت نامگذاري چنين مرگي به شهادت گفتهاند: يا بدان جهت است كه فرشتگان رحمت خدا در صحنه شهادت حضور مييابند يا بدان سبب كه خدا و رسول، به بهشتي بودن شهدا، گواهي ميدهند، يا اين كه شهيد در قيامت همراه انبيا بر امتهاي ديگر گواهي ميدهد يا اين كه شهيد، زنده و حاضر است يا بدان جهت كه شهيد

به شهادت حق قيام ميكند تا كشته شود. با اين بيان معلوم ميشود كه كساني كه در ميدان نبرد با دشمن مجمع البحرين، ج 1، ص 553، واژه شهيد.

حضور نداشته و به دلائل ديگر جان باختهاند، مانند سانحه هوايي و يا تشنگي يا تصادف و غيره هر چند ممكن است به حسب نيت و عملشان، ثواب شهادت را داشته باشند، ولي در اصطلاح به آنها شهيد اطلاق نميشود. اما افرادي كه در راه انجام مأموريت جان ميبازند، ممكن است از نظر دستگاههاي اجرايي و قوانين كشوري به

آنها شهيد گفته شود، ولي در حقيقت آنها هم شهيد مصطلح نيستند. كساني كه در راه كربلا كشته ميشوند، بايد توجه داشت كه با اوضاع كنوني كه عراق در اشغال نيروهاي استعمارگر آمريكايي است كه در فكر چپاول ثروتهاي ملت عراق و تأييد رژيم اشغالگر فلسطين و... هستند، مسافرت به آن كشور تا چه اندازه ميتواند صحيح باشد، با توجه به اين كه اين مسئله ميتواند مشكلاتي را براي ايران و حكومت اسلامي ايران به وجود آورد. اما اين مسافرتها تأييد اشغال گري نميتواند باشد؟ و البته شايد اين افراد با نيات خالص بروند و در اين راه كشته شوند و اجر شهيد را هم داشته باشند، اما توجه داشته باشند كه شهيد رسمي ناميدن آنها به وسيله

حكومت و دولت ايران با غير قانوني دانستن اين مسافرتها اصلاً سازگاري نخواهد داشت.





مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.